maandag 9 oktober 2006

Terug uit de terroristenstaat

Levensgevaarlijke inwoners van terroristenstaat Georgië.

We zijn weer heelhuids terug uit terroristenstaat Georgië, het land van boeven als Stalin, Beria en Saakasjvili. Een land dat zonder enige reden volledig onschuldige Russen oppakt en volkomen onterecht verdenkt van spionage. Een land waar de Partij van de Oorlog aan de macht is. Een land dat onschuldige Abchazen en Zuid-Ossetiërs voortdurend belaagt en vreedzame, onpartijdige Russische vredestroepen het land uit wil zetten. Dat land dus.

Ik moet zeggen: ik kreeg nou niet bepaald de indruk dat Georgiërs oorlogszuchtig, vijandig, agressief en onredelijk zijn, maar het zal wel aan mij liggen. Sommigen - zoals president Saakasjvili - roeren zich en bekritiseren het buurland, maar dat getuigt natuurlijk van een schandalige brutaliteit en een groot gebrek aan respect voor het Grote Rusland.

Nee, het is volkomen begrijpelijk dat alle banden met dit levensgevaarlijke land (even groot als Nederland) zijn verbroken en dat wij via Wenen moesten terugvliegen, omdat vliegtuigen uit Tbilisi in Moskou niet meer welkom zijn. Dat zal die Georgiërs leren (en ons, bezoekers van dit foute land).

2 opmerkingen:

Esther zei

Ik wist dat je een lange Hollander was maar - gezien de hoogte waarvan je het 'leeevensgevaarlijke' vrouwtje hebt gefotografeerd - ZO lang ?!?

Of zat je veilig bovenop een pantservoertuig? :)

Remco Reiding zei

De invalshoek benadrukt hoe klein ze is en brengt de man op de achtergrond in beeld, dus idee geslaagd zou ik zeggen. Ik denk dat deze levensgevaarlijke jongedame ongeveer 150 centimeter lang en evenzoveel jaren oud is.