vrijdag 1 augustus 2008

Vakantie (3) - Russen en ander tuig (Hollanders)

Vakantie in Turkije en nog geboekt bij een Russische reisorganisatie ook: dat beloofde wat.

Maar: niets geen karaoke zingende Natasja's met hun te korte minirokjes en te dikke lippenstift. Niets geen schransende Ivans met bergen eten bij het buffet. Niets geen Vova's en Masja's die hun handdoeken om zeven uur op de ligbedden kwamen leggen (de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit niet het tijdstip was waarop ik dat heb gecontroleerd).

Hoe zeer ik ook mijn best heb gedaan de Russische patjepeeërs aan de schandpaal te nagelen, het waren vooral de Nederlanders die mij in negatieve zin opvielen. Ik ben geen Nederlander tegengekomen of hij had wat te klagen. Het water was te warm, het water was te koud, ongelooflijk wat een klootjesvolk met hun Kevins, Shelly's, Wesley's, Priscilla's.

Dat mag ook wel eens gezegd worden, lijkt me.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed gezegd, Remco! Ik heb zelf ook met beide volksaarden te doen: russen en nederlanders.... Wij noemen ze hier (in Frankrijk)"Jannies". Uitleg: Enkele jaren geleden waren we ergens in de Tarn op vakantie. Rustig. Kwamen we een winkeltje binnen. Nederlandse kaaskop vader schreeuwde door de hele winkel: "Jannie, heb je pindakaas gezien?". Erg. Russen zijn soms ook erg opvallend bezig, maar dat neem je er bij. Maar ik schaam me soms rot voor die Nederlanders op vakantie! Met groet van Peter uit Jardin/Frankrijk.

Anoniem zei

Nou gaat er ook wel een bepaald "soort" Nederlanders naar Turkije; dat van de Shelly's en Wesley's inderdaad. Kijk maar even in de namen top5 van dit moment:
NL 1 Sanne & Sem
NL 2 Lotte & Tim
NL 3 Julia & Daan
NL 4 Sophie & Ruben
NL 5 Lieke & Thomas

Maar het is al honderden jaren zo dat veel Nederlanders gewoon bot en tactloos zijn of je kan zeggen "recht door zee". Het voordeel is vaak dat je krijgt wat je ziet. Daar kunnen bijvoorbeeld achterbakse Belgen weer een voorbeeld aan nemen.
Vriendelijke groet, Ronald