vrijdag 1 augustus 2008

Vakantie (4) - Russen en ander tuig (Belgen)

Over Belgen gesproken (dank voor de voorzet, Ronald):

Mijn slechtste ervaring had ik met een groep Belgen. Tot mijn verbazing waren al onze spullen na een potje waterpolo ineens verdwenen van mijn ligbed. ,,Uw ligbed? Ons ligbed! Wij zijn met z'n achten en hebben al deze ligbedden al vanaf vanmorgen !''
(Om het niveau aan te geven: ze zei eerst tomorrow in plaats van this morning, toen we nog niet wisten dat we min of meer dezelfde taal spraken.)

En waar ik het lef vandaan haalde op hún ligbedden tussen hún spullen te rommelen. Welnu, ik had mijn t-shirt, dat van mijn zoon, onze handdoeken, mijn sandalen, zijn slippers en onze kamerpas gelegd op een LEEG ligbed, toch afdoende om mijn territorium af te bakenen, leek me. De bedden links en rechts daarvan waren lange tijd bovendien bezet door spullen maar niet door mensen, dus de Belgen waren met z'n achten uitgebreid gaan eten zonder de bedden vrij te geven aan anderen, hetgeen al niet getuigt van veel sympathie voor het algemene belang.

Bij terugkeer hadden de Belgen besloten de t-shirts tussen de cola drie tafels verder naar links te smijten en mijn kamerpas open en bloot op een tafel drie bedden naar rechts te leggen. En de handdoeken? ,,Wat zeurt u? Die zijn toch allemaal hetzelfde. Pak er maar twee.''

Geef mij maar Russen dus. Nou ja, dat gaat misschien wat te ver...

2 opmerkingen:

Ron zei

Hahaha heerlijk herkenbaar.Toch moeten we iets niet goed doen om tussen die types verzeilt te raken...
Pleiten voor een samenscholingsverbod van meer dan 4 Belgen / Russen / Nederlanders?

Remco Reiding zei

Hmmm... ik weet het ook niet. Een verbod op vakantie wellicht?

Misschien ben ik op vakantie wel als die man die op de radio hoort dat er een spookrijder is gesignaleerd. Hij zegt: ,,Eén? Ik zie er wel honderd.''

;-)