dinsdag 17 oktober 2006

Ballenbak

Het is wel eens moeilijk om te midden van internationale conflicten, spionageschandalen en moorden op journalisten en bankiers een helder beeld te houden van wat mensen in Nederland écht bezighoudt. Maar gelukkig is er de digitale editie van teletekst. Ik lees dat polderpolitici zich vooral druk maken om het al dan niet voortzetten van het programma Lingo.

Ik weet het, dit klinkt nogal hautain (en dat is het stiekem ook). Maar, zoals mijn kantoorgenoot zojuist zei, prijs je gelukkig dat er kennelijk geen grotere problemen zijn die de inzet kunnen zijn van een verkiezingscampagne. En je kunt tenminste nog eerlijk kiezen of je voor of tegen Lingo bent, in tegenstelling tot bepaalde landen in mijn werkgebied. (In sommige landen kun je overigens wel eerlijk kiezen, maar worden daarna alleen een paar duizend stembriefjes aan de ballenbak - ik bedoel stembus - toegevoegd.)

Leve Nederland dus!

Geen opmerkingen: