zaterdag 12 augustus 2006

Advocaatje ging op reis (4)

Valentin Ivanov - u weet wel, die man van de zestien gele en vier rode kaarten - heeft zich de woede van Dick Advocaat op de hals gehaald. In blessuretijd weigerde de arbiter een vrije trap toe te kennen aan Zenit Sint-Petersburg, de ploeg van Advocaat. Uit de daaropvolgende hoekschop maakte Tom gelijk: 2-2.

Door de o zo interessante statistieken heen was op de Russische televisie te zien hoe Advocaat langdurig vermanend met zijn vinger wapperde. Hij zocht Ivanov direct na het eindsignaal op het veld op. Hij was de enige niet de arbiter belaagde. Vervolgens schakelde de Russische tv over op de reclame, dus hoe het afgelopen is, blijft een raadsel.

Als je het mij vraagt, dan had Zenit de nederlaag aan zichzelf te wijten. Tekke (meen ik) liet zich makkelijk vallen, vroeg om een vrije trap en toen hij die niet kreeg, stond de hele ploeg te slapen bij de hoekschop die volgde.

Een uiterst knullig gelijkspel was het gevolg, het vijfde al sinds het aantreden van Advocaat. Acht punten uit zes duels is niet beter dan zijn voorganger en dat met een handjevol nieuwe spelers... (Ook Fernando Ricksen komt erbij.) Ik gun Advocaat en assistent Cor Pot van harte succes bij Zenit, maar de tijd begint nu langzamerhand wel te dringen.

1 opmerking:

Frans Boerlage zei

Inderdaad Remco, de Turk Tekke.
Hij is vorige week aangetrokken, en Fernando Ricksen volgt hem op de voet.
Zoals ik al op mijn blog schreef, zal Fernando het moeilijk krijgen in Rusland, waar op elke hoek bier en Vodka te krijgen is.
Toch hoop ik wel dat Dick het redt bij Zenith, hoewel hij wel de verkeerde club heeft uitgezocht, maar ja ook in Rusland liggen de clubs voor Nederlandse trainers niet voor het oprapen!
Groeten.