donderdag 16 februari 2006

Murphy's law

De presidentsverkiezingen in Wit-Rusland naderen, dus het leek me wel aardig Aleksandr Milinkevitsj eens van dichtbij te zien. Hij neemt het op tegen dictator Aleksandr Loekasjenko. De oppositiekandidaat zou in Moskou een persconferentie geven, maar toen ik na een uur reizen aankwam bij persbureau Interfax, deed iedereen alsof zijn neus bloedde. Een persconferentie? Wit-Rusland? Milinkevitsj? Nee, dat moest een misverstand zijn.

Dus controleerde ik met mijn laptop op schoot de aankondiging. Locatie, datum en tijd kwamen overeen met het hier en nu waarin ik me bevond: persbureau Interfax, 1e Tverskaja Jamskaja nummer 2, donderdag 16 februari, 12.00 uur. Dus belde ik het nummer, waar ik me had laten accrediteren.

Dat ging ongeveer zo:
,,Ja, met Interfax. Milinkevitsj? Nee, dat gaat niet door. U wist dat niet? Dan had u op onze website moeten kijken. U heeft zich geaccrediteerd? Maar we waren nog helemaal niet begonnen met accrediteren.''

Jaja, sure. Drie uur kwijt aan een persconferentie die er niet was.

Geen opmerkingen: