dinsdag 29 mei 2007

Heethoofden in Oekraïne

De volgende mail over de politieke crisis in Oekraïne breng ik graag onder jullie aandacht:

Ik word de laatste dagen gebeld vanuit Nederland met het nieuws dat Oekraïne op de rand van een burgeroorlog zou staan, en dat mijn vader in de supermarkt staande wordt gehouden omdat men in het dorp weet dat zijn zoon "daar" zit. Wat een onzin! [...] Hier moet iets aan gedaan worden! De Oekraïense politiek is een chaos op dit moment, maar dat zie ik in meer of mindere mate al zo lang als ik hier ben. Veel meer dan dat is er, alle retoriek daar gelaten, niet aan de hand. [...]

Groeten vanuit Kiev (waar de grootste zorg van de dag het vinden van de dichtstbijzijnde airco is)

Arno Klijbroek


Joesjtsjenko en Janoekovitsj, de Jut en Jul van Oekraïne, hadden het weer met elkaar aan de stok. De crisis is voorlopig weer opgelost. Het compromis: er komen nieuwe parlementsverkiezingen op 30 september. Kiev, here we come (again, and again, and again)!

1 opmerking:

Muumi zei

Count me in :)