maandag 26 maart 2007

Slachtofferrol

Twee zwellinkjes bij mijn oogkassen, een schaafwond en een kapotgescheurde jas. Tsja, voordat je het weet sta je op teletekst en ben je zélf nieuws. Zie AFP, BBC Russian Service, Trouw/Novum, Novaja Gazeta, NRC Handelsblad, Coens weblog en de column van Peter d'Hamecourt. De fotograaf van The New York Times zag in mij zelfs de enige optie om nog een slachtoffer in beeld te brengen, nadat hij treurig had gezien dat op zijn kaart slechts drie foto's stonden, waarvan één onscherp. Na foto drie belandde hij al in het ME-busje.

Ik heb er geen enkele behoefte aan onderwerp te zijn van een schandaal(tje), ik wil gewoon mijn werk kunnen doen. Maar ja, ik ga de media niet verbieden hun werk te doen. Daar hebben we in dit land andere mensen voor...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze zullen je wel het hemd van het lijf vragen. En volgens het AFP is dat al gescheurd :-)

Remco Reiding zei

Collega-misdadiger, ik bedoel collega-journalist Jelle Brandt Corstius (Trouw) grapte al: ,,Nou, je kunt deze keer niet zeggen dat je er zonder kleerscheuren van af bent gekomen.''

Mijn vrouw stelt voor morgen naar de kleermaker te gaan, maar ik neig meer naar een schadevergoeding indienen bij het ministerie van buitenlandse zaken. ;-)

Anoniem zei

Zeg Remco, misschien kun je je beter een schild laten aanmeten. Model AMON. Pas je een beetje op daar?

Olivier van Beemen zei

Jezus, heftig. Zal ik Reporters sans Frontières inschakelen? Houd het goede werk vol!