dinsdag 21 maart 2006

In Wit-Rusland (18) - Arrestatie

Het blijft waarschijnlijk bij de elf tentjes op het Oktoberplein. Want... de autoriteiten gingen voor het eerst echt tot actie over. Iedereen werd gisteravond (maandagavond) laat gecontroleerd. Een oudere man kwam met twee boodschappentassen aanlopen, probeerde de spetsnaz te ontvluchten, maar werd aan armen en benen een auto ingesleurd en afgevoerd.

Hoe is het met mijn eigen veiligheid? Een meneer van de speciale troepen duwde mij weg van de arrestantenwagen, maar hij moet van betere huize komen wil hij me daar bang mee maken. (Sprak de correspondent stoer.)

Een huishoudelijke mededeling: het is tot mijn grote spijt met mijn instabiele, trage internetverbinding bijna onmogelijk foto's te posten. Ik heb er genoeg, maar de techniek laat mij jullie dus slechts sporadisch wat aanbieden. Excuses daarvoor. Misschien wordt de verbinding onder een andere president beter.

Geen opmerkingen: